Posts

Dia 20 - 31 de Janeiro / Enero / January - Rio de Janeiro

We started our first day in Rio de Janerio with a delicious breakfast in the hotel. We departed at 8 a.m. and started a city tour on the bus with our local guide. First we visited the 'Macaranã Stadium', one of the most famous football stadiums in the world. It was magnificent. Everybody had a happy and memorable time with their friends and took pictures with the flags of their countries. Then we went to the 'Museu do Amanhã'. It is a very interactive, informative and an aesthetic experience. It indeed lives up to its name and we bought some souvenirs to remember. Looking out the window of the bus we saw a lot of graffiti and took pictures of the art of a famous local artist- Kobra.  Then we had some free time near the beach to eat before visiting the world famous Pão de Açucar cable cars. There, we spent time taking in the view, shopping and enjoying some açaí. The day ended with a  buffet and pizza dinner  By Ishani

Dia 19 - 30 de Janeiro / Enero / January - Vitória / Rio de Janeiro

The day started with breakfast at 7 am and then leaving the hotel in Vitoria at 7:30 am. All exchange students were sleeping in the bus till lunch at 11:30 am. After the lunch we spent all afternoon driving to Rio de Janeiro. At 7:30 pm we reach Rio de Janeiro, and all exchange students were exited and ready to take photos trough the windows of the beautiful city and Christ. Everybody was thrilled and we could hardly believe that we are really in Rio de Janeiro now. At 8 pm we went to dinner at the restaurant, which were buffet. After dinner we went to our hotel, Windsor Plaza Hotel, to check in and get settled for some amazing days in Rio de Janeiro. And something really special in that hotel is that in front of the hotel is the Copacabana and from the rooftop you have the best view about Rio.🌃🌆 From Ida🇩🇰 and Franz🇩🇪

Dia 18 - 29 de Janeiro / Enero / January - Vitória

Dia 17 - 28 de Janeiro / Enero / January - Porto Seguro / Vitória

En la vida hay días en los que debido al frenetismo uno apenas puede respirar este fue un día de estos. Empezó de forma tardía con un despertar a las 5:30 y una salida en el autobús a las 6:30, este será el gran protagonista de nuestro día debido a que pasamos el día entero en el bus. No paso muchas más cosas aparte de bus bus parada para comer y bus pero almenos llegamos a salvo a Vitoria. By Max Viaud

Dia 16 - 27 de Janeiro / Enero / January - Porto Seguro

Hoje foi um dia muito longo. Começado as 7:30 quando fomos pra a praia a qual ficava muito perto do hotel e nós fomos andando. Na praia alguns de nós foram pra o mar enquanto que os demais foram a fazer tatuagens de rena. Mais o menos as 11:00 voltamos pra hotel onde ficamos um tempo na piscina; ao meio dia fomos pra um restaurante almoçar. Despois do almoço começou a chover muito e ficamos esperando até que parasse. Por volta das 2 da tarde começou o passeio pela cidade onde conhecemos a primeira cidade do país. Despois fomos pra um mercado onde pudemos comprar coisas feitas a mão. Voltamos pra hotel onde nos arrumamos pra a jantar que foi em uma feira onde tinha muita gente, ali jantamos pizza pra despois ter um tempo livre até às 11, depois voltamos pra hotel pra ir dormir. By Chio and Luna

Dia 15 - 26 de Janeiro / Enero / January - Salvador/Porto Seguro

Dia 14 - 25 de Janeiro / Enero / January - Salvador

O dia começou com uma visita guiada de ônibus, o que nos permitiu descobrir a cidade de Salvador. Descíamos então para ver o farol da mesma cidade. Fomos a uma igreja impressionante com incontáveis pulseiras de promessa penduradas nas barras e também dentro da igreja. A maioria de nós seguiu a tendência, o que significava que comprávamos pulseiras para pendurar nas barras por sua vez. Depois disso, o guia continuou o passeio com uma vista panorâmica da cidade e também algum tempo livre em um mercado. Em seguida, o grupo inteiro foi almoçar em um restaurante. Visitamos outra bela igreja. A melhor parte do dia estava prestes a começar, pois tínhamos um tempo livre de mais de 3 horas na cidade de Salvador com pintura corporal, grupos musicais de todos os lugares... Foi às 18h00 que fomos assistir a um espetáculo de teatro/dança igualmente impressionante. Voltamos então para o hotel. By Jules